måndag 27 april 2020

Ny löparrunda...

 Här händer det grejer vill jag lova! Ja, förutom att vi fick påhälsning av ett rådjur vid middagen igår (Ibland kommer 1, ibland 2, ibland 4 - det gör att det är värt att bo lantligt. Det är vackra djur. De får äta upp våra tulpaner bäst de vill.).
 Trumvirvel: Vi har bytt löparrunda! :D
 Det låter ju inte som en världshändelse direkt.
Men nu kan man varenda stall och varenda häst där vi brukar springa  - det börjar kännas litet enahanda. Här får man hålla tungan rätt i munnen så att man inte springer fel. Turen är bara 7 km, mot den andras 1 mil. Det gör en del då det ska springas runt lunch varje dag. En mil med dusch och en snabblunch på det - det blir litet stressigare. Detta blir alldeles lagom. Och som sagt; nytt!
Det är fler som springer här. Och ett litet nytt klientel. Det var speciellt en skäggprydd man som kom att väcka mitt intresse. Säg att han var i 35 årsåldern. Han rörde sig i motsatt riktning mot mig. Han sprang inte. Han promenerade samtidigt som han LÄSTE EN BOK! Han såg glad och vänligt ut så jag blev inte rädd. Men förvånad. Litet märklig placering av sin läsestund, tänkte jag. Men det kan ju vara jag som är en smula fyrkantig. Anders sade efteråt att mannen kanske hade tittat i en fågelbok. Jag fick inte intrycket av det, men det låter ju onekligen rimligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar