fredag 3 april 2020

Små vardagsproblem...

 I dessa coronatider så hör jag ju själv hur futtigt mitt bekymmer låter: vår mangel har lagt av!
Och? tänker ni nu.
Hmmm...Jag tror faktiskt att jag använder den dagligdags, förutom till dukar och servetter även till sängkläder och kökshanddukar.
Men varför hymla - till servetterna och dukarna är den ju oersättlig. Förra gången, då vår dåvarande mangel gick sönder hade vi bil, då var det ändå ganska enkelt att bara köpa en ny och åka och hämta den.
Sedan gick bilen sönder.
Och nu, efter 5 år gav så mangeln upp!
Ett stalltips är nog att jag har hittat en ny mangel inom en överskådlig framtid.
Bilen den får vänta tills dess att barnen blir rörligare och vi behöver hämta dem på längre avstånd än vad som är rimligt att bara öppna dörren och knalla iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar