torsdag 14 maj 2020

Jämförelse av Thai-Cube rätter

Anders och jag har aldrig varit i Thailand så vi vet ju inte hur dessa rätter SKA smaka. Däremot så tänkte vi köra en egen test om vilken vi tyckte var godast. Då jag nämnde att vi kunde testa 2 kuber om dagen, fick Anders något stressat över sig. Det fanns fyra olika smaker i affärens frysbox. "Nja, alltså är det inte bättre att vi kollar hela utbudet, alla fyra, samtidigt?" Utbrast Anders.
Sagt och gjort.
I ärlighetens namn måste jag erkänna att jag inte heller hade blivit mätt av en enda kub.
Nå vilken var godast?
Jag tyckte Satay Sweet Chicken medan Anders föredrog Sweet and Sour Chicken.
Som en god 2a för båda kom Tom Yum Chicken.
Hmmmm….väldigt mycket roligare lunch än yoghurt och mûsli. Vi testar vidare.
De flesta dagarna brukar vi nog äta samma mat som middagen kvällen innan. Men ibland tycks allt bara ha försvunnit....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar