måndag 25 maj 2020

Sanditon...

Är det någon fler än jag som följer Sanditon av Jane Austen? Kommer det att bli Charlotte och Sidney? Eller Stringer? Och de där syskonen - vad håller de på med????

Jag grävde fram boken som jag räddat ur föräldrarnas bibliotek för att förkovra mig istället för att behöva vänta och våndas.

Sanditon är vara till en liten del skriven av Jane Austen. De första 11 kapitlen för att vara exakt. Sedan tar en annan författarinna över i denna version som färdigställdes på 1970-talet.

TV-seriens fortsättning är skriven i nutid (förutom de första 11 kapitlen då). Den har en helt annan handling!
Jag får snällt vänta till måndagskvällarna kl. 21 för att se fortsättningen av TV-serien...

Buhu!!!!!

5 kommentarer:

  1. Hela serien finns på SVT Play. Om du inte vill vänta. ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack ska du ha Charlotte! Men då blir sonen besviken - han tycker att jag har dåligt tålamod! Det har blivit hans och min "grej" nu att titta på den gemensamt. Men att läsa är ju inte att...titta....tänkte jag. Slutar den bra?
      //Lena

      Radera
    2. Det beror ju på vad du menar med bra... =) Känns som det är en liten öppning till en säsong 2. Hoppas! =)

      Radera
    3. Å - är det ett sånt slut! Suck!!!! :)
      //Lena

      Radera
  2. Å - är det ett sånt slut! Suck!!!! :)
    //Lena

    SvaraRadera