torsdag 29 april 2021

Bilägare!

Här är vi!
Ingen vanlig syn för oss - vi är fullständigt ointresserad av bilar.
Har inte haft en bil sedan 2015.
Den, en BMW 118i, hade vi fått av min mamma fem år tidigare, då hon kände att hon inte använde bilden tillräckligt mycket för att ha någon....
Jättesnällt och omtänksamt av henne.

2015 vek den ihop alldeles.
Besiktningsmannen sade, varje år, att vi måste köra den mer, motionera bilen och den skulle hålla längre helt enkelt. 
Lyssnade vi?
Icke.
Föredrar att promenera.
Den totala avsaknaden av lokalsinne är största orsaken till att jag inte gillar att köra bil - har ingen aning om vart jag hamnar.
Det är ett jättehandikapp.

Det har gått bra utan bil, vi hyr någon gång per år, men promenerar i övrigt. 
När vi inte nyttjar kollektivtrafiken.

Nu börjar barnen röra sig längre bort.

Detta fick oss att känna: VI MÅSTE ha bil!

Så fick jag syn på annonsen - en BMW 118i - exakt samma modell (fast modernare såklart) som vår förra.
Och jag älskade den bilden - så skön att köra - stark motor - vill jag köra om, svarar motorn direkt, utan att jag behöver stå på gaspedalen...
Bara det!
Den känns helt fantastisk.


Väl hemma med bilen var det dags att handla.
Men bara litet - vi storhandlade i förrgår.
...så därför promenerade vi till affären.
Som vi alltid gjort...

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller intresserad av bilar, men är tvungen att ha en p g a hur jag bor, ute på landet och dessutom dåliga kommunikationer runt mig.
    Fin bil.
    Där kom lösningen på varför carporten behövd rensas ut också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :). Jo och vi ville ju inte att målarfärgen skulle skvimpa runt i bakluckan och förstöra bilen...bäst att
      promenera iväg med dem först... ;)

      Radera