fredag 16 april 2021

Servettbrytning: Fågelboet

 

Jag har fastnat litet i gamla servettbrytningar som jag redan har visat. Som tur är har vi en väldigt trevlig läsare, M., som, börjar jag ana, kan MINST lika mycket om servettbrytningar som jag själv!

Denna servettbrytning tipsade M. om, - hon hade själv använt den vid frukostbordet under påsken, att lägga (vaktel)ägg i. Jätteroligt! Och så underbart omtänksamt!

Nå innan jag kom till skott hann ju halva april passera - men som en liten gömma för efter chokladen efter maten. Eller varför inte för en konstgjord insekt.

Och; Stort tack M!

Servettbrytning: Fågelboet

Jag klipper in M.s beskrivning rakt av:
  • Vik in hörnen lite snett, så att de passerar servettens mittpunkt en liten bit. Mittpunkten ska inte täckas.
  • Sista hörnet kommer att täcka det första. Peta fram det första så att alla fyra hörnen syns.
  • Vänd servetten. Vik in hörnen så att de överlappar varandra lite på mitten.
  • Vik in den yttersta delen av kvadratens hörn, så att fågelboet blir åttkantigt.
  • Vänd servetten och vik ut de fyra inre hörnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar