lördag 10 april 2021

Lunch på Bro Hof Slott

Nästan alla vardagar under coronan har sett ut på samma sätt.
Börjar jobba hemma i vårt bibliotek vid 07.00
Lunch mellan ca 11.45-12.45
Då ingår löpning 7 km och en dusch.
Har ofta möte kl 13.00
Dessa inväntas med en lika torftig som snabb bricklunch framför datorn.
Denna lunch var något helt annat.
Jag skulle äta lunch på Bro Hof slott minsann.
Tar ca 30 minuter att cykla dit (i maklig takt, jag vill ju inte komma fram alldeles svettig)
Jag var litet tidig, men en liten läderfåtölj stod och väntade på mig.
Jag har länge funderat på en lunch eller middag här.
Men det har aldrig blivit av.
Så hörde väninnan A-K av sig.
Hon jobbar också hemifrån.
Men knappt en mil från oss.
Närmare stan.
Skulle vi kanske äta lunch ihop? 
Då visste ju jag vilket ställe som jag gärna ville testa!
Lunchen tog närmare 3 timmar - det gör ju gärna det då man inte har setts på ett tag.
Dessutom är vi väl alla ganska svältfödda på mänskligt umgänge just nu.
En lisa för själen.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att kunna träffas och dessutom på ett så trevligt ställe. ser jättefint ut. Vilken enorm frihet ni har. Längtar till den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag inser ju att även om vi har restriktioner i Sverige så är de väldigt milda - sedan är det ju förstås upp till det egna förståndet... Många i vår närhet har dessutom antikroppar nu (men inte vi, så vi bör ju fortsätta hålla oss på avstånd. Så segt)

      Om jag har förstått det hela rätt har du fått din första spruta. Du och många andra i Storbritannien - så det låter ju lovande. Snart så.
      Ha en fortsatt fin helg!
      //Lena

      Radera