lördag 17 april 2021

Ny långpromenad!

 

Idag bär det av igen - en herrgård dryga milen från vårt hem väntar på att bli utforskad. Tror att hemarbete nu under pandemin har gjort både Lena och mig barnsligt förtjusta i att ta långpromenader. Ja, oavsett anledning tycker vi båda att det är väldigt rogivande och skönt!

Det finns en anledning till - men lova att inte berätta för någon! Mobilens stegräknare tar fram tävlingsmänniskan i mig. Idag hoppas jag på att slå mitt tidigare rekord från långfredagen på 31000 steg. Tyvärr får Lena fler steg för samma sträcka - livet är sällan rättvist!  :-)

2 kommentarer:

  1. 31 000 steg, inte dåligt gjort. Så långt har jag nog inte gått, i alla fall inte sedan jag haft en stegräknare. Hoppas att du kan slå rekordet idag och Lena också får en fin dag!
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det tar ju sin lilla tid att stega så långt - och att det samtidigt är ett nöje!Rekordet uppmättes - men nu börjar Anders få 40 000 steg på hjärnan...Huvva!

      Radera