onsdag 2 juni 2021

15-årsdagen...

Så har Arvid blivit 15 år!
Vad fort åren går.
Presenterna var ganska snabbt inköpta - till helgen ska vi (Arvid och jag) öppna Aktiesparkonto med en summa pengar som han sedan själv kan köpa och sälja aktier för.
Inget jättebelopp, men ändå.
Kul!
Idén är helt hans egen (även om han faktiskt personligen deltog i Aktiespararnas styrelsemöten under sitt första år, så man kan ju säga att intresset, bokstavligen, kom med bröstmjölken... :D....)
Frukost och middag var nogsamt uttalade:
Gröt och stekta ägg till frukost.
Då jag skulle göra omelett, hittade jag mest tomma äggskal i kylskåpets äggkartong...
Det blev afton!
Gazpacho och sushi var beställt.
Jag köpte faktiskt färdiga.
Så där snygga blir aldrig mina egna.
Anders gazpacho är svårslagen.
Svårslaget god.
Även om Arvid inte vill ha kalas/party med kompisar i anslutning till sin födelsedag längre (föredrar spelkvällar som inte är kopplade till födelsedagen), så tycker han om att bli firad. 
Han hade faktiskt hintat om det på sina sociala medier redan kvällen innan.
Han var väldigt glad då han berättade att nästan hälften av dem i hans årskull hade varit fram och grattat honom under dagen, eller hört av sig.
Och andra som hurrat på olika sätt.

Och han blev uppriktigt glad då faster A, farbror P. och farbror M. ringde på hemtelefonen på kvällen för att gratulera honom på hans 15-årsdag!

2 kommentarer:

  1. Grattis Arvid!
    Mitt barnbarn Arvid fyller år på fredag, 7 år, store killen han också.
    Så bra present, lycka till.
    Och vilket fint firande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, även 7 är en stor och viktig ålder! Så stor grattis till båda två med samma namn!

      Radera