måndag 21 juni 2021

Renovering av stolar....

"Mamma, jag vet inte vad som hände, stolen föll ihop under mig som ett värsta plockepinn..."
Det är säkert sant, men det är litet konstigt att saker tenderar att gå sönder oftare för vissa familjemedlemmar än för andra...

Vicka på stolen kan vara ett sätt att påskynda stolens slutgiltiga sammanbrott...
Nåväl.
Jag har googlat fram att fisklim är det lim man ska använda för att laga möbler. Det är "rörligt" och följer därför med träets rörelser på ett önskvärt sätt.
Jag köpte även en gummiklubbsförsedd hammare, för det minns jag att pappa brukade använda när något ömtåligare skulle lagas hemmavid då jag var liten.
När jag ändå var igång passade jag på att ta hand om 3 ytterligare stolar som har börjat skeva ganska mycket på sistone.
Håll tummarna för att jag inte har gjort ont värre.
Den helt trasiga stolen fanns det ju inget alternativ för. Men de andra tre...
Fisklim ska ha lång torktid så jag får försöka vara litet tålmodig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar