måndag 7 juni 2021

Sigrid och mamma shoppar i Uppsala!

Idag skulle Sigrid och jag åka och shoppa.
Jag var litet inne på att vi skulle ta pendeln in till Stockholm.
Sigrid ville till Uppsala, samma  upplägg som Arvid för övrigt.
Så vi åkte till...
...Uppsala. Vi valde om samma parkeringsruta i samma parkeringshus, Grimhild, som Arvid och jag hade varit i dagen innan.
Bra val av stad - allt är på trevligt avstånd och tempot känns ...behagligt avslappnat.
Min hemstad för övrigt - Uppsala kommer alltid att ligga mig extra varmt om hjärtat.
Vi beslutade att vi inte skulle äta förrän allt som måste handlas in var inhandlat: Skolavslutningskläder och kläder som Sigrid ska ha imorgon då sexorna ska ha sin avslutningslunch.
Sigrid ska dessutom hålla ett hyllningstal till lärarna under lunchen.
Och då vill hon ju vara fin.
Det gick ändå snabbt och smidigt.
Vi unnade oss en långlunch vid gamla torget med domkyrkan som fondvägg.
Riktigt njutbart!
Liten sms-paus med bästisen.
Sedan bar det hemåt.
Anders hade fixat kvällsmat i form av fiskhamburgare.
Mycket gott.
Sedan väntade BOKEN på balkongen med kvällssol: Wuthering Heights. Jag är helsåld, har svårt att slita mig. Inga trevliga huvudrollsinnehavare direkt, men visst försvinner timmarna när man dyker ner i boken!
Men nu väntar jag på att få ta del av Sigrids tal inför morgondagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar