lördag 18 september 2021

Långlunch på Gällöfsta

Efter att ha lämnat in rapporten vid deadlinen kl 12.00 cyklade jag iväg till Gällöfsta.
Jag hade tagit fram karta på telefonen. Kartans prognosticerade 41 minuter tänkte jag kunde bli 60 minuter om jag inte ville bli svettig.
Jodå, jag var 10 minuter före avtalad tid.
Jag hade bokat tid till kl 13.00
De hade förberett så fint. Ett större konferenssällskap hade precis ätit klart då jag anlände. 
Men personalen hade lagt fram så att jag och min väninna kunde få en smakbit av alla maträtter som erbjöds.
Jag var för tidigt ute, det är jag nästan alltid. 
Då klockan slog 13 tänkte jag att jag nog kunde börja med soppan eftersom jag är extremt långsam på att äta. Jag känner bara 2 som äter långsammare: min syster och min dotter...
Jag passade på att smaka av deras hembakade bröd...
Snart dök mitt lunchsällskap upp.
Vi passade på att äta av allt som erbjöds.
Oh avsluta det hela med kaffe och kaka.
Fredagsluncherna tenderar att bli litet längre då man åker litet längre från hemmet.
Men det är en väldigt bra smygstart av helgen. 
För min del fortsatte fredagskvällen med att jag agerade chaufför åt dottern. Hon var bjuden på party i grannförorten...
Det har blivit nya tider...
Satt och njöt av Ed Sheerans "Perfect" tills dess att Sigrid öppnade bildörren och steg in.
Det är kul - agerar gärna chaufför om det innebär att de har roligt.
Och det tycks Sigrid ha haft....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar