söndag 24 april 2022

Överraskningsparty...

Det var verkligen en överraskningsfest.
C. och två vänner, tillika kollegor, hade varit på en 24 h kryssning till Mariehamn.
Väl hemma såg han att dörren var öppen...
Därinne fanns en hel hop gäster och ett glas champagne som stod och väntade...
Så bra anordnat!
Barnen hade fixat en Kahoot om pappa C.
Jag och C.s fru, C., tillika min barndomsvän.
Jag brukar klaga på att Anders aldrig tar bilder. Denna kväll kunde jag verkligen inte klaga - tvärtom!
Ok, jag får släppa detta nu, det var ju inte mig vi firade...
Många hade antagit inbjudans uppmaning om att göra något under middagen.
Tal och hyllningar i alla dess former avlöste varandra.
Anders och jag hade förberett en vinprovning.
För värdparet.
Tyckte att det funkade bra!
Var det 2 olika viner i glasen, samma vin från samma flaska, samma vin från olika flaskstorlekar eller samma vin från olika årgångar.
Att det just var av den australiske producenten Penfold´s var ingen tillfällighet då vi förknippar det märket med just jubilaren.
Med litet pantomimteater från vår sida så lyckades de galant (omöjlig uppgift att lösa annars, under tidspress då alla tittar och väntar...). 
I köket väntade en väldigt delikat buffet.
Stämningen var på topp.
C. vart nog ganska rörd både över familjens initiativ och över gästernas engagemang.
Otroligt lättsamma och trevliga gäster. 
Min bordsgranne, tillika granne med värdfamiljen, berättade att de brukar samlas på en "cykelmiddag" en gång om året. Det inkluderar ca 20 hushåll i närområdet. De cyklar runt till varandras hem, för att i någon annans kök möta 5 andra personer. Under exempelvis förrätten får de sedan ett sms vart de ska cykla vidare till för huvudrätten och där möter de 5 andra deltagare...
Otroligt roligt lät det - men vilken planering!
Ibland ser det ut som om vi håller på att fipplar med mobilerna för allt vad tygen håller. Och det gör vi ju. Men det är kameradelen vi håller på med. Vi har börjat bli för lata för att ta med den stora kameran då vi lämnar hemmet. Kameran tar tillräckligt bra bilder...
Vid samtliga tal höll jubilaren ett mottal, eller en kommentar.
Kännetecknande för både C. och hans fru C. är att de är riktigt bra på att hålla tal.
Det var ju min barndomskompis C. som höll ett så fantastiskt tal under min dammiddag. 
Nå hennes man C. har också den talangen.
Borden med och utan gäster!
Anders skjorta för kvällen matchade för övrigt vår köksduk.
Stort tack för en riktig kalaskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar