fredag 1 april 2022

Vinbar: Vinoteket i Vasastan

Jag och min trevlige före detta kollega passade på att testa en, för oss ny, vinbar då vi sågs senast.
Vinoteket i Vasastan.
Jag måste säga att det finns verkligen många riktigt bra vinbarer numera.
Denna var inget undantag.
Tvärtom.
Denna gång testade vi 2 röda juraviner och 1 sicilianare
Jérôme Arnoux Frianise (på 3 röda druvor poulsard, trosseau och pinot noir)
Domaine Du Pélican Béanger Trousseau (enbart på druvan trousseau)
och 
Déraciné av Pianogrillo (på både nero d'Avola och frappato (om jag inte missförstod))
Smak och doft blev kraftigare per glas. Alla tre var väldigt goda. En ost- och charkbricka på det!
Och trevligt sällskap dessutom!

Så skönt att alla restriktioner är borta nu.

2 kommentarer:

  1. Intressant ställe.
    Jag är inte i Stockholm tillräckligt mycket för att känna till alla dessa ställen. Ska försöka komma ihåg detta. NÅgot för min väninna och mig.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut värt ett besök Lena! Annars måste jag tillstå att du har koll på väldigt många ställen jag skulle vilja besöka! Önskar dig en fortsatt fin helg!//Lems

      Radera