söndag 17 april 2022

Sigrids och Lenas egna kväll...

Tillbaka till min och Sigrids helt egna dag.
Den där dagen som vi mestadels tillbringade i varsin soffa framför TVn.
En riktig toppendag måste jag säga.
Vi tog en liten paus i början av kvällen.
Innan jag gick för att hämta maten - misosoppa och sushi sade jag åt Sigrid att jag hade manglat 2 gula dukar och att hon gärna fick använda dem att duka med om hon ville.
Väl tillbaka hade hon gjort så mycket mer än så.
Dukat med rosa ljus, selterglas, värmeljushållare och servetter.
Vita tallrikar och skålar till soppan.
Sååå fint.
Värmde verkligen. Blev litet rörd.
Trodde inte att hon skulle ha ansträngt sig så mycket.
Själv hade jag, helt utan att veta vad Sigrid sysslade med, passat på att köpa rosor i rosa och gult, för att vi skulle få litet fint.
Vi åt sushin med god aptit innan det var dags för nästa pass framför TVn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar