onsdag 13 april 2022

Påsklov

Det är min första lediga dag idag.
Skönt!
Anders jobbar och ska träffa sina bröder på kvällen.
Arvid ska iväg med några kompisar.
De hörs ska äta dumplins och ha en chilitävling.
Hoppas att de tar det litet lugnt med chilin.
Hemma är jag och Sigrid.
Vi ska ha en dag i total avslappning.
Vi ska ligga i varsin soffa och varva mellan 2 olika TV-serier (vi har valt varsin).
Hela dagen om vädret håller i sig (grått och trist).
Ser faktiskt fram emot detta - pandemin har nog fått mig att bli bättre på att vara mer närvarande i nuet.

Kvällsmaten blir sushi - Sigrids favorit.
Ja under dagen måste jag ju springa och ta mina 15 000 steg.
Nu har en kollega utmanat mig på att vi ska springa en runda i början av juni.
I närheten av vårt jobb.
Då jag vill ju orka ta mig runt också.
Vad har jag gett mig in på?
Ibland kan det vara bra med litet press.
Får nog lägga in springpasset nu innan Sigrid har stigit upp...

2 kommentarer: