lördag 5 februari 2022

När verkligheten kommer ikapp...

Redan i måndags hade jag litet halsont.
Hoppas det hinner gå över innan lördag. Tänkte jag.
Så blev det mer snuva och hosta pö om pö, inte jätteallvarligt men ändå.
Jag avbokade frisören i onsdags, mest egentligen av hänsyn till henne, så att jag inte skulle hosta och snora och hosta och smitta henne med om så bara en vanlig förkylning...
Samtidigt beställde jag en covidtest.
Bara för att.
Jag var fortfarande helt säker på att det rörde sig om en vanlig förkylning, jobbade som vanligt (hemifrån) - ville mest ha som säkerhet så att inte mina gäster på lördagen skulle bli oroliga.
Jag hade fortsatt förbereda inför partyt på kvällstid, servetterna var brutna, mat med längre hållbarhetstider var inköpta, vinerna var upphämtade - duken i mangeln.
Så strax innan jag skulle till fiskhandlaren och hämta ut ostronen och skagenröran, plingade det till i mobilen...
Så kom svaret!
Suck.
Helt plötsligt känner jag mig faktiskt ganska krasslig - hade bara inte velat acceptera hur jag egentligen mådde.
Vilken tur att jag tog testet.
Och tur att jag ställde in frisören.
När jag skulle fylla i för att medverka i smittspårning vart det ingen jätteavancerad sak...

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt.
    Ja, vilken tur att du tog testet och inte förde smittan vidare.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Jo jag kände verkligen att det var tur. Däremot har jag/vi funderat på att just jag drabbats, jag träffar ju sällan någon. Nå sannolikt har barnen fört med något hem men inte haft mycket till följder. Anders har känt sig krasslig, men testat negativt tidigare.. Det kan också ha varit i samband med att vi tog sprutan förra veckan.

      Radera
  2. Men vad trist! Krya på dig och låt kroppen få den tid den behöver för att läka sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Charlotte. Jo jag ska titta på dåliga filmer på TVn hela dan...🥳Det står att den som tagit 3 sprutor och inte har symptom inte behöver vara i karantän - Anders. Barnen är dock i karantän...

      Radera