söndag 22 november 2020

Elavbrott, bakning och glögg framför brasan.

Igår var det den första gången sedan jag började springa dagligdags i mars som jag verkligen frös.
Frös då jag kom ut och frös då jag kom hem.
Ja, sannolikt var väl tempot därefter.
Men jag ställde mig i duschen efteråt mer för att återfå värmen än för att duscha bort svett.
Vattnet blev bara ljummet. Så den önskade njutningen uteblev.
Poff!
Ett tu tre gick elen.
Vi försökte med att stänga av huvudströmbrytare ett antal gånger.
Ingenting hände.
Slutligen kallade vi på jourhavande elektriker....
4 900 pix senare vet vi att det där skåpet som sitter på husets utsida innehåller proppar.
Som kan behöva bytas.
Nåväl nu vet vi.
Hela huset hade blivit rejält kallt.
Medan Sigrid bakade, tände jag en välbehövd brasa i kakelugnen.
Litet varm glögg och mandlar framför brasan.
Slutet gott, allting gott.
Jag hade väl tänkt tillbringa hela kvällen med att slappa.
Det tänkte inte Arvid.
"Kom igen mamma!"
Medan han pluggade inför ett prov nästa vecka, fick jag snällt sätta mig med mina statistikstudier.
Men det ar mysigt.
På sitt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar