onsdag 11 november 2020

Ljusslingor på balkongen...

Våra nya fina balkonger skapar nya måsten.
Bland annat att förgylla dem med ljusslingor.
Då de såg ut som ovan, med en balkongsektion som hade trillat ner, ville vi ju inte direkt dra uppmärksamheten till balkongen.
Tvärtom.
Men nu.
Ända sedan en elolycka i barndomen, som slutade väl men renderade i sömnad av hand på sjukhus, har jag varit riktigt rädd för elektricitet. 

Byter aldrig lampa utan att stänga av huvudströmmen först...

Nå nu tog jag mod till mig - elslingan skulle upp helt enkelt.

Och visst blev det fint.

2 kommentarer:

  1. Jättefint!
    Jag har också stor respekt för el.
    Sköt om er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Jo, hade inte mamma varit i samma rum som jag då det hände, alternativt inte reagerat så snabbt som hon gjorde, hade jag inte överlevt.
      El är farliga grejer. Men skönt att det finns!

      Radera