torsdag 19 november 2020

Första julförberedelserna...

Arvid har bett om fler böcker om Napoleon i julklapp.

Väl inne i den digitala bokhandeln skulle jag bara titta litet om det fanns några servettbrytarböcker...
Igår traskade jag till postuthämtningen för att hämta mina paket.
Affärerna kan sin sak, man måste passera ett och annat på väg till postutlämningen...
Jag kom hem med några julstjärnor, förutom mina bokpaket.
Nu ska jag bara läsa på hur man ska få dem att överleva julen...
"Julstjärnor vill ha lite vatten varannan dag under blomningen. Men växten gillar inte att bli stående i vatten, så vattna med måtta och häll ut överflödigt vatten från fatet. Glömmer du bort att vattna dina julstjärnor på ett tag och jorden torkar helt är det inte hela världen. Även om bladen gulnar och börjar trilla av återhämtar sig blomman igen när den fått lite vatten. Däremot är oddsen inte lika goda för återhämtning om du dränker blomman. Så ruttnar rötterna och risken är att blomman vissnar och dör."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar