fredag 20 november 2020

Höstrusk och snö...

I  morse (torsdag) då regnet öste ned i SIDLED samtidigt som fönstren skallrade av vinden - då var det ljuvligt att arbeta hemifrån!

Nå runt lunch var det slut på hemmamyset.
Dags att ta sig ut och springa.
Å andra sidan hade den värsta blåsten mojnat samtidigt som regnet hade tagit lunchrast.
Lagom inne igen började stora snöflingor singla ner från himlen.
De försvann dock så snart de nådde marken.

Arvid har löst sin träning på ett bra sätt - han dansar i detta nu (torsdagskväll) framför TVn istället för att springa - det var för kallt och trist att ta sig ut resonerade han.
Smart!. 
Han och hans kompisar har annars sprungit sjukilometersspåret under några kvällar i veckan, fram tills nu.
Jag har varit imponerad, för det finns verkligen inget ljus i det spåret, hur tar de sig alls fram?

Ge mig några veckor till så står jag kanske framför TVn vid lunchtid....fast då finns det ju ingen anledning att sporta just vid lunchen. 
Tanken är ju att jag ska få frisk luft och naturligt ljus.
Jag få nog snällt harva vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar