söndag 16 augusti 2020

Kräftskiva

När ska vi ha kräftskiva? Undrade Arvid häromdagen.
Varför inte nu i helgen?
Medan Anders plockade samman tältet på förmiddagen, gick jag iväg och handlade attiraljerna.
Jag har blivit en hejare på aioli - med rostad paprika på bilden ovan (i den vita skålen).
Västerbottenpajen är ju också ett måste.
Ja, liksom kräftorna.
Ska vi vara ärliga är ju kräftorna det allra viktigaste på en KRÄFTSKIVA. Det hade jag köpt 3 kartonger - från olika länder.
Arvid skulle iväg och bada med kompisarna.
Litet bekymrad blev han kanske - han älskar kräftor. 
En snabb yoghurttallrik blir ju inte riktigt samma sak.
Samtidigt kanske ändå en helkväll med fnissande kompisar kompenserar!? ;) 
Jag tror det.
Det märks att det har varit riktigt varmt flera dagar nu - det är riktigt skönt utomhus på kvällarna.
När det har varit flera regniga dagar blir även kvällarna efter en solig dag, kallare. 
Filtar behövs.
Men inte denna kväll.

2 kommentarer:

  1. Kräftor!!! Nu svimmar jag snart av avund, så gott!
    Längtar till Sverige och dessa godsaker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det! Det ÄR såååå gott LENA!!! :D

      Radera