onsdag 26 augusti 2020

Till slut fick vi vårt äppelmos....

Äppelmoset höll på att evaporera fullständigt. Delar till köksassistenten var borta och hur vi än letade gick de inte att finna.
Den viktigaste delen, en fläns, behövdes om det alls skulle gå att passera frukterna.
Jag beställde en ny i söndags kväll.
Det kan nog ta sin tid tänkte jag. 
Men ställde likväl in grytan med det påbörjade äppelmoset i kylen.
Jag tänkte att jag skulle få slänga den.
Men hoppet är ju det sista som lämnar människan.
Tänkte att utifall en ny del kommer hem redan i början av veckan... 
Jag hade tur!
Då posten kom runt 16-snåret igår tisdag så låg den där - flänsen.
Snabbt kokade jag om alla äpplen som stått i kylen...
Det blev väl inga mängder mos denna gång, jag lät de äpplen som jag inte redan kokat ligga kvar i sina kassar. 
Kände mig litet mätt på allt som rör äppelmos just nu...
Men gott blev det. Hade i några kanelstänger som extra krydda. Mmmmmmm...

2 kommentarer:

  1. Oj, vad massa äpplemos och massor av äpplen. Så härligt att ha i höst och vinter.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Sigrid har sällan varit så förtjust i äppelmos som denna gång. Vi får vara glada om det finns kvar någon burk till helgen... :)

      Radera