lördag 20 februari 2021

Dukning inför Mardi Gras

Det är ju inget fel på att kalla dagen för var den är fettisdagen. Samtidigt förknippar jag det namnet så väldigt mycket med semlor.
Samtidigt var det mer åt karnevalshållet jag tänkte med denna dukning.
Venedig, ja många europeiska städer
Brasilien (ja det blev ett helt land här)
Karnevalen Mardi Gras i New Orleans är kanske en av de mest berömda karnevalerna i världen. Karnevalssäsongen börjar där på trettondagsafton och fortsätter till midnatt på fettisdagen.
Färgerna i New Orleans karneval går i grönt, gult och lila.
Så det gjorde min dukning också.
Grön duk.
Ljus och servetter och bordsdekorationer i de tre nämnda färgerna.
Kandelabrar, jardinjär och uppläggningsfat fick gå i mässing.
Ostar känns ju ganska fett...

2 kommentarer:

  1. Jag kände inte till Mardi Gras, borde kanske göra det, men nu vet jag.
    Härliga färger i dukningen och kul med lite karnevalsstämning!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera