lördag 13 februari 2021

Tacosdukning

Nu har vi haft ganska stilrena, fina dukningar några veckor.
Då är det kul att bryta av med något annat.
Jag skulle göra tacos.
Mexikansk dukning kändes rätt.
Eller, ja som jag föreställer mig det.
Sombreros - var egentligen tänkta att hänga på stolsryggarna, men jag lade dem som dekoration på bordet istället.
Gröna och röda ljus och servetter och en duk i senapsgult.
Maten fördelade jag i olika korgar som var försedda med bakplåtspapper i botten för att undvika eventuellt läckage.
Svarta tallrikar och bestick med träskaft. 

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut!
    Inspirerande. Längesedan jag gjorde tacos.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Lena!
      Arvid tränar 6 dagar i veckan. Han är ganska noga med vad han stoppar i sig. Gärna kyckling. Så vi gjorde kycklingtacos. Mycket gott! Lena

      Radera