onsdag 3 februari 2021

Utvecklingssamtal i coronatider

Här sitter jag och Arvid och väntar på att ha ett digitalt utvecklingssamtal med Arvids huvudlärare.
Jag kan nog tycka att mycket känns väldigt smidigt att göra via datorn.
Som detta.
Däremot är jag väldigt glad över att de inte behöver studera hemifrån.
Arvid är väldigt både strukturerad och motiverad då det kommer till studier (vilket även läraren påtalade) så själva kunskapsinhämtandet skulle inte vara några problem.
Men han är tonåring - han inte bara vill ha, utan även behöver interaktionen med kompisar och lärare på det sätt som man bara kan få då man verkligen träffas.

Tror jag.
Jag vet inte riktigt hur Arvid sitter, för egentligen är han längre än mig.

2 kommentarer:

  1. Mycket som sker över nätet nu.
    Här i Wale är skolorna stängda, inte så bra för eleverna, men bra för lärarna och smittospridningen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo håller helt med, lärarkåren har det tufft. De borde få tillgång till vaccinationer efter att sjukvården har fått. I den bästa av världar.//Lena

      Radera